Επίδειξη ισχύος με ..μηνύματα από την Πολεμική Αεροπορία.
Επιτυχημένη πρώτη βολή όπλου JDAM από αεροσκάφος F16 χθες και μήνυμα προς ..ανατολάς πως εφεξής η πολεμική αεροπορία μπορεί να επιχειρεί με όπλα ακριβείας μακρού βεληνεκούς.
Λίγα λεπτά μετά τις 10.00 το πρωί χθες, δύο F-16 Advanced από την 335 Μοίρα της 116 Πτέρυγας Μάχης του Αράξου...«έστειλαν» ένα stand-off μήνυμα στην Ανατολή : Τα ελληνικά F-16 εφεξής επιχειρούν με όπλα μακρού βεληνεκούς (stand-off weapons) και θα πρέπει να σκεφτούν δύο φορές πριν επιχειρήσουν κάτι που θα είχε ως αποτέλεσμα ο συνδυασμός F-16 Adv. και JDAM να αναλάβει δράση: Τα αποτελέσματα, όπως καταγράφηκαν στην πρώτη δοκιμή συλλογής JDAM υπό πραγματικές συνθήκες, θα είναι καταστροφικά.
Η αποστολή ξεκίνησε περίπου στις 10.00 το πρωί από το αεροδρόμιο του Αράξου με δύο F-16, ένα διθέσιο και ένα μονοθέσιο, το οποίο έφερε και το βλήμα JDAM. Επιλέχθηκε η βολή να γίνει από το μονοθέσιο αεροσκάφος για να υπάρχει αυξημένος βαθμός δυσκολίας και όχι από το διθέσιο που οπωσδήποτε λόγω μικρότερου φόρτου του χειριστή, τα πράγματα θα ήταν πιο απλά. Στόχος το πεδίο βολής Καράβια, δυτικά της Μονεμβασιάς.
Τα δύο αεροσκάφη σηκώθηκαν στον αέρα με το μονοθέσιο να φέρει αναρτημένο το φονικό φορτίο του στην πρώτη δοκιμή του όπλου με οπλισμένη πραγματική κεφαλή επί ελληνικού εδάφους. Το σχέδιο της αποστολής, που περιλαμβάνει τον “φάκελο” άφεσης, τις συντεταγμένες του στόχου και τις παραμέτρους τερματικής καθοδήγησης, “φορτώθηκει” στο αεροσκάφος-φορέα πριν την απογείωση καρτά την πάγια διαδικασία. Λίγα λεπτά αργότερα έφτασαν στην αποδεκτή περιοχή άφεσης (Launch Acceptable Region/LAR) .
Ο στόχος καταδείχθηκε, το όπλο τροφοδοτηθεί με ηλεκτρική ενέργεια από το αεροσκάφος, ξεκίνησε η διαδικασία ευθυγράμμισης του αδρανειακού του συστήματος (INS) με το αντίστοιχο του αεροσκάφους, ενώ παράλληλα έλαβε αυτόματα τα δεδομένα στόχευσης. Στη συνέχεια το όπλο κατευθύνθηκε στον στόχο με τη βοήθεια του υβριδικού συστήματος ναυτιλίας GPS/INS. Χρησιμοποιήθηκε η διαμόρφωση, που συνδυάζει τα στοιχεία του INS με αυτά που λαμβάνονται από τον δέκτη GPS. Πιθανή απόκλιση: Λιγότερο από 10 μέτρα.
Αν το GPS δεν μπορούσε να χρησιμοποιηθεί λόγω ισχυρών ηλεκτρονικών παρεμβολών, η καθοδήγηση θα γινόταν γίνεται αποκλειστικά από το INS, με τη μέση απόκλιση από τον στόχο να φθάνει τα 25 μέτρα.
Αφέθηκε σε απόσταση περίπου 12 μιλίων (20 χλμ) από τον στόχο, από μέσο ύψος ενώ υπάρχει δυνατότητα άφεσής του με διάφορες τεχνικές βομβαρδισμού (dive, toss, loft), αλλά και σε ευθεία πτήση, εντός ή εκτός του άξονα του στόχου (οn/off-axis).
Τo όπλο επιτρέπει ακόμη την προσβολή πολλαπλών στόχων σε μία και μόνη διέλευση του αεροσκάφους-φορέα, ενώ παρέχει στο χρήστη δυνατότητα επιλογής διαφόρων διαμορφώσεων σκόπευσης του στόχου, καθώς και προσχεδιασμένης ή εν πτήσει επανασκόπευσής του.
Η βολή ήταν απόλυτα επιτυχημένη και τα αποτελέσματα του βομβαρδισμού ορατά από απόσταση... Συνολικά η Π.Α. έχει παραλάβει 100 JDAM (Joint Direct Attack Munition = Κοινή Βόμβα Προσβολής Ακριβείας). Πρόκειται για συλλογές καθοδήγησης ακριβείας που μπορεί να τοποθετηθούν σε βόμβες Mk-83 (GBU-31), Mk-84 ή BLU-109/B (GBU-32).*Από το τμήμα ειδήσεων του Defence net
Η αποστολή ξεκίνησε περίπου στις 10.00 το πρωί από το αεροδρόμιο του Αράξου με δύο F-16, ένα διθέσιο και ένα μονοθέσιο, το οποίο έφερε και το βλήμα JDAM. Επιλέχθηκε η βολή να γίνει από το μονοθέσιο αεροσκάφος για να υπάρχει αυξημένος βαθμός δυσκολίας και όχι από το διθέσιο που οπωσδήποτε λόγω μικρότερου φόρτου του χειριστή, τα πράγματα θα ήταν πιο απλά. Στόχος το πεδίο βολής Καράβια, δυτικά της Μονεμβασιάς.
Τα δύο αεροσκάφη σηκώθηκαν στον αέρα με το μονοθέσιο να φέρει αναρτημένο το φονικό φορτίο του στην πρώτη δοκιμή του όπλου με οπλισμένη πραγματική κεφαλή επί ελληνικού εδάφους. Το σχέδιο της αποστολής, που περιλαμβάνει τον “φάκελο” άφεσης, τις συντεταγμένες του στόχου και τις παραμέτρους τερματικής καθοδήγησης, “φορτώθηκει” στο αεροσκάφος-φορέα πριν την απογείωση καρτά την πάγια διαδικασία. Λίγα λεπτά αργότερα έφτασαν στην αποδεκτή περιοχή άφεσης (Launch Acceptable Region/LAR) .
Ο στόχος καταδείχθηκε, το όπλο τροφοδοτηθεί με ηλεκτρική ενέργεια από το αεροσκάφος, ξεκίνησε η διαδικασία ευθυγράμμισης του αδρανειακού του συστήματος (INS) με το αντίστοιχο του αεροσκάφους, ενώ παράλληλα έλαβε αυτόματα τα δεδομένα στόχευσης. Στη συνέχεια το όπλο κατευθύνθηκε στον στόχο με τη βοήθεια του υβριδικού συστήματος ναυτιλίας GPS/INS. Χρησιμοποιήθηκε η διαμόρφωση, που συνδυάζει τα στοιχεία του INS με αυτά που λαμβάνονται από τον δέκτη GPS. Πιθανή απόκλιση: Λιγότερο από 10 μέτρα.
Αν το GPS δεν μπορούσε να χρησιμοποιηθεί λόγω ισχυρών ηλεκτρονικών παρεμβολών, η καθοδήγηση θα γινόταν γίνεται αποκλειστικά από το INS, με τη μέση απόκλιση από τον στόχο να φθάνει τα 25 μέτρα.
Αφέθηκε σε απόσταση περίπου 12 μιλίων (20 χλμ) από τον στόχο, από μέσο ύψος ενώ υπάρχει δυνατότητα άφεσής του με διάφορες τεχνικές βομβαρδισμού (dive, toss, loft), αλλά και σε ευθεία πτήση, εντός ή εκτός του άξονα του στόχου (οn/off-axis).
Τo όπλο επιτρέπει ακόμη την προσβολή πολλαπλών στόχων σε μία και μόνη διέλευση του αεροσκάφους-φορέα, ενώ παρέχει στο χρήστη δυνατότητα επιλογής διαφόρων διαμορφώσεων σκόπευσης του στόχου, καθώς και προσχεδιασμένης ή εν πτήσει επανασκόπευσής του.
Η βολή ήταν απόλυτα επιτυχημένη και τα αποτελέσματα του βομβαρδισμού ορατά από απόσταση... Συνολικά η Π.Α. έχει παραλάβει 100 JDAM (Joint Direct Attack Munition = Κοινή Βόμβα Προσβολής Ακριβείας). Πρόκειται για συλλογές καθοδήγησης ακριβείας που μπορεί να τοποθετηθούν σε βόμβες Mk-83 (GBU-31), Mk-84 ή BLU-109/B (GBU-32).*Από το τμήμα ειδήσεων του Defence net
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου