Νέα δεδομένα και στον ελληνικό τουρισμό δημιουργεί η στρατηγική που φέρεται να υλοποιεί ο γερμανικός κατασκευαστικός όμιλος Hochtief στα Βαλκάνια.
Ο γερμανικός όμιλος διεκδικεί, ήδη, να αποκτήσει τον έλεγχο των δύο μεγαλύτερων ελληνικών αεροδρομίων (Αθήνα, Ηράκλειο), ενώ αναπτύσσεται και στα δυτικά Βαλκάνια μέσω Αλβανίας.
Σε ανύποπτο χρόνο στο παρελθόν, υψηλόβαθμα στελέχη της εταιρείας του αεροδρομίου της Αθήνας είχαν αφήσει ανοιχτό το ενδεχόμενο να εκδηλωθεί ενδιαφέρον και για το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης αν η κυβέρνηση αποφασίσει να παραχωρήσει το μάνατζμεντ. Ενδεχόμενο που ανοίγει με βάση το νομοσχέδιο που προωθεί η κυβέρνηση για την παραχώρηση σε ιδιώτες της εκμετάλλευσης περιφερειακών αεροδρομίων κατά ομάδες.
Αν η Hochtief αναδειχθεί νικήτρια στο διαγωνισμό για τη δημιουργία του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι Κρήτης, θα έχει καταφέρει να αναδειχθεί σε κομβικό παράγοντα του ελληνικού τουρισμού, αφού θα ελέγχει (μέσω Αθήνας και Ηρακλείου) τη διακίνηση άνω του 50% των ξένων επισκεπτών που φθάνουν κάθε χρόνο στη χώρα μας.
Ο γερμανικός όμιλος διανύει περίοδο «υπερκινητικότητας», καθώς μόλις πριν από λίγες μέρες συμφώνησε κατ' αρχήν με την αλβανική κυβέρνηση να αναλάβει «πακέτο» τη διαχείριση όλων των αεροδρομίων της γειτονικής χώρας. Μέχρι σήμερα η εταιρεία είχε κατασκευάσει και διαχειρίζεται το αεροδρόμιο «Μητέρα Τερέζα» των Τιράνων (η σύμβαση παραχώρησης λήγει το 2025). Με τη νέα συμφωνία πρόκειται να αναλάβει άμεσα τη διαχείριση ενός δεύτερου αεροδρομίου που κατασκευάστηκε στην περιοχή Κούκες της βορειοανατολικής Αλβανίας (με αραβικά κεφάλαια), με σκοπό να διευκολυνθούν οι ΝΑΤΟϊκές δυνάμεις κατά τον πόλεμο στο Κόσοβο.
Ταυτόχρονα αναλαμβάνει να δημιουργήσει ένα νέο αεροδρόμιο στη νοτιοδυτική Αλβανία, στην παραθαλάσσια περιοχή των Αγίων Σαράντα. Το συγκεκριμένο έργο σχεδιάζεται να αποτελέσει το κύριο εργαλείο για την ανάπτυξη του τουρισμού της χώρας, όπως αναφέρεται στο ρεπορτάζ της εφημερίδας «Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου