Καμία απόκλιση στις τιμές ίδιων προϊόντων σε διαφορετικά σούπερ μάρκετ


Κάθε άλλο παρά ανταγωνιστικά φαίνεται πως λειτουργεί η ελληνική αγορά, αφού στα ίδια προϊόντα που πωλούνται σε διαφορετικά σούπερ μάρκετ, καταγράφονται “τιμές καρμπόν”.
Σύμφωνα με “Τα Νέα” (11/10) και με βάση τα στοιχεία τουΠαρατηρητηρίου Τιμών, σε 6 μεγάλες αλυσίδες και σε 29 προϊόντα, που επελέγησαν τυχαία, προέκυψε πως οι καταναλωτές που θα θελήσουν να τα αγοράσουν, µε δυσκολία θα βρουν αξιοσηµείωτες διαφορές στις τιµές ανάµεσα στα έξι σούπερ µάρκετ.
Από τα εν λόγω στοιχεία προέκυψε ακόμη, πως ο Έλληνας καταναλωτής είναι αναγκασµένος να πληρώνει ακριβότερα σε σχέση µε τους άλλους Ευρωπαίους τα ίδια προϊόντα πολυεθνικών εταιρειών που πωλούνται στη χώρα μας.
Όσον αφορά στις ίδιες τιμές των προϊόντων, ενδεικτικά, το ψωµί του τοστ συγκεκριµένης εταιρείας στα 3 από τα 6 σούπερ µάρκετ είχε τιµή 2,73 ευρώ, στα δύο σούπερ µάρκετ κόστιζε 2,72, ενώ µόνο σε ένα η διάφορα της τιµής ήταν οριακά υψηλότερη, στα 2,87 ευρώ.
Ενα κιλό αλεύρι αντίστοιχα είχε την ίδια τιµή, 1,15 ευρώ, στα 5 από τα 6 σούπερ µάρκετ, ενώ επίσης ένα πακέτο µπισκότα είχε την ίδια ακριβώς τιµή, 1,05 ευρώ, στα 4 από τα 6 σούπερ µάρκετ. Οµως ακόµα και σε είδη που οι τιµές τους δεν είναι ακριβώς οι ίδιες, η διαφορά τις περισσότερες φορές είναι µερικά λεπτά.

Η “ανύπαρκτη” διαφορά στη συνολική τιμή του καλαθιού
Ανάλογη είναι και η εικόνα στο συνολικό κόστος του καλαθιού. Σύµφωνα µε τα στοιχεία τουΠαρατηρητηρίου Τιµών του υπουργείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, στις 5 Οκτωβρίου 2010 ένα καλάθι µε 29 αγαθά κόστιζε στην αλυσίδα Carrefour - Μαρινόπουλος 88,91 ευρώ, στην αλυσίδα Μy Μarket 91,14 ευρώ, στην Α-Β Βασιλόπουλος 89,69 ευρώ, στη Σκλαβενίτης 89,49 ευρώ, στην Ατλάντικ 92,85 ευρώ και τέλος στον Βερόπουλο 90,43 ευρώ.
Ετσι η διαφορά ανάµεσα στο φθηνότερο και το ακριβότερο σούπερ µάρκετ ήταν 3.94 ευρώ, η οποία ανάµεσα σε 4 αλυσίδες σούπερ µάρκετ µειώνεται ακόµη περισσότερο και φθάνει µόλις το 1,5 ευρώ.
Η ηγεσία του υπουργείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας ελπίζει ότι µε το Παρατηρητήριο Τιµών οι καταναλωτές θα µπορούν να έχουν µια συνολική εικόνα των τιµών και θα µπορούν να συγκρίνουν, ώστε να βρίσκουν τις καλύτερες τιµές.
Παράλληλα, στελέχη του υπουργείου ελπίζουν ότι η λειτουργία του Παρατηρητηρίου θα πιέσει τις επιχειρήσεις να γίνουν περισσότερο ανταγωνιστικές στις τιµές τους προς όφελος του καταναλωτή, αφού κανείς θα µπορεί να συγκρίνει πριν αγοράσει.
Σημειώνεται ότι οι καταναλωτές, µε τις υπάρχουσες πληροφορίες που έχουν µπει στο Παρατηρητήριο, µπορούν να βρίσκουν το εύρος των τιµών σε σούπερ µάρκετ αλλά και τις τιµές ανά προϊόν σε κάθε κατάστηµα και µάλιστα ανάλογα µε τη γεωγραφική περιοχή στην οποία βρίσκονται.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...